dimarts, 14 d’octubre del 2014

Declaració dels drets dels animals

DECLARACIÓ DELS DRETS DELS ANIMALS

Des del començament de la humanitat va quedar un grup tan persistentment maltractat i marginat que el seu patiment roman profundament arrelat en la nostra vida quotidiana. Si els animals poguessin parlar com nosaltres, el seu cor de crits ofegaria qualsevol altre so del món. Tots som animals. Tots nosaltres som éssers que respirem i compartim la mateixa Terra. Tots sentim dolor i patim quan ens fereixen o ens priven de la nostra vida, de la nostra família, la nostra llibertat. Tots tenim el dret a experimentar la bondat, la compassió i la dignitat. Nosaltres creiem en el parentiu de tots els éssers, i en la possibilitat que convisquem en pau i harmonia en el planeta Terra.

CONSIDERANT que tot ésser vivent del planeta Terra prové originalment de la mateixa font, i que seguim els mateixos principis evolutius;

CONSIDERANT que tot ésser vivent del planeta Terra habita les mateixes terres, els mateixos mars i el mateix aire, i que per tant, compartim els mateixos recursos que necessitem per viure, formant un sistema ecològic;

CONSIDERANT que tot ésser vivent posseeix les mateixes necessitats: les de sobreviure, buscar la felicitat i el plaer i evitar el sofriment, de viure còmodament, reproduir-se i formar famílies i altres estructures socials;

CONSIDERANT que tot ésser vivent, tal com coneix la humanitat, és un ésser sensible, i per tant, sent dolor, plaer, sensacions, sentiments i emocions;

CONSIDERANT que l'espècie humana és només una de les milions d'espècies d'animals que hi ha, i que forma una minoria en comparació als milers de milions d'animals que viuen en aquest planeta;

PER TANT, NOSALTRES PROCLAMEM QUE:

1.        Considerem que aquestes veritats són evidents per si mateixes, que tots els éssers són creats iguals, amb dret a la Vida, Llibertat i la recerca de la seva Felicitat.

2.        Per tant, tots els animals tenen el mateix dret innat a existir, com qualsevol altre ésser vivent.

3.        Tots els animals tenen dret a ser lliures, a viure les seves vides en els seus propis termes segons la intenció de la natura.

4.        Tots els animals tenen dret a menjar, dormir, estar física i psicològicament còmodes, poder moure i mantenir-se sà i fora de perill, per satisfer les seves necessitats naturals i essencials. Com a tals, tots els animals han de ser lliures de la fam, de la set i de la desnutrició; l'esgotament i del malestar físic; del confinament contra la seva voluntat, de maltractaments, actes abusius o cruels; dolor, lesions i malalties; por i angoixa; i poder manifestar els patrons naturals del seu comportament.

5.        Tots els animals tenen dret a reproduir-se, viure amb les seves pròpies cries, famílies, tribus o comunitats i mantenir una vida social natural. Tenen el dret a viure en el seu ambient natural, de créixer al ritme natural de la seva espècie, i que la durada de la seva vida correspongui a la seva longevitat natural.

6.        Els animals no són propietats ni productes dels humans, ni els pertanyen per al seu benefici o suport. Per tant, els animals han de ser lliures d'esclavitud, explotació, opressió, victimització, persecució, brutalitat, abús i qualsevol altre tracte que desconsideri la seva seguretat, pròpia voluntat i dignitat. No han de ser matats per a ser usats com a aliment, matats per les seves pells, ser sotmesos a experiments, matats per fins religiosos, utilitzats per a treballs forçats, abusats i matats en esports o per entreteniment, abusats per beneficis comercials, caçats, perseguits o exterminats per plaer humà, necessitat o altres fins.

7.        Els humans han de fer el que estigui al seu abast per protegir tots els animals. Qualsevol animal que depengui d'un humà té dret a un suport apropiat i ser cuidat i no serà desatès, abandonat o matat.

8.        Els animals que hagin mort han de ser tractats amb respecte i dignitat, igual que els humans.


9.        Fem una crida per a la protecció d'aquests drets. Han de ser reconeguts i defensats per llei, com ho són els drets humans. Qualsevol acte que posi en perill el benestar o la supervivència d'un animal o una espècie, o que perjudiqui, contradigui o privi a un animal o espècie dels drets esmentats anteriorment ha de ser considerat un crim, i per tant, ha de ser castigat degudament.

Si hi esteu d'acord, entreu al següent enllaç i firmeu:  http://declarationofar.org/


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada