Hi ha poques coses que generin tant poc esforç com caure enamorat davant el naixement d'una nova primavera.
Aquest espai pretén ser una crida a la necessitat d'observar la vida i reflexionar sobre el llenguatge reflexiu que ens regala la natura que ens envolta. Som part d'una gran família que s'estén més enllà dels nostres pares i mares, germans, parelles o amics... i ens en hem oblidat. El meu objectiu és despertar l'amor per aquella màgia que hem anat apagant amb la nostra etiqueta tòxica d'éssers "superiors".
dimarts, 31 de març del 2015
dilluns, 30 de març del 2015
El missatge del mar
El mar, un gran mestre que amb cada una de les seves onades ens esquitxa i ens fa reviure el fet de que no hem de tenir por de ser ofegats sota les seves profundes aigües, sinó d'haver-nos estat ofegant durant anys sota la nostra manera superficial de viure el dia a dia. Potser és l'hora de desinflar el flotador i aprendre a nadar una altra vegada.
dimarts, 17 de març del 2015
LLIBERTAT
Per l'equitat, l'ètica, la moral, els valors, principis i fins, per canviar el concepte d'intel·ligència, per entendre què hi ha darrera de cada acció... per la llibertat dels qui no han pogut viure el dret més bàsic de l'existència. LA VIDA NECESSITA QUE ELS ANIMALS SIGUIN SEMPRE LLIURES. Prou d'egocentrisme, de propietats que no ens són propies, de menjar el cap a les meravelloses ments de les noves generacions, d'educar sota el bany de la ignorància.
Mira't el vídeo (tranquil, aquí no hi ha sang ni mort si és del que tens por de veure... aquí hi ha quelcom que ressonarà dins teu, t'ho asseguro).
dimarts, 10 de març del 2015
Un punt blau pàl·lid (Carl Sagan)
"Desde este lejano punto de vista, la Tierra puede no parecer muy interesante. Pero para nosotros es diferente. Considera de nuevo ese punto. Eso es aquí. Eso es nuestra casa. Eso somos nosotros. Todas las personas que has amado, conocido, de las que alguna vez escuchaste, todos los seres humanos que han existido, han vivido en él. La suma de todas nuestras alegrías y sufrimientos, miles de ideologías, doctrinas económicas y religiones seguras de sí mismas, cada cazador y recolector, cada héroe y cobarde, cada creador y destructor de civilizaciones, cada rey y campesino, cada joven pareja enamorada, cada madre y padre, cada niño esperanzado, cada inventor y explorador, cada profesor de moral, cada político corrupto, cada “superestrella”, cada “líder supremo”, cada santo y pecador en la historia de nuestra especie ha vivido ahí —en una mota de polvo suspendida en un rayo de sol.
La Tierra es un escenario muy pequeño en la vasta arena cósmica. Piensa en los ríos de sangre vertida por todos esos generales y emperadores, para que, en gloria y triunfo, pudieran convertirse en amos momentáneos de una fracción de un punto. Piensa en las interminables crueldades cometidas por los habitantes de una esquina de este píxel sobre los apenas distinguibles habitantes de alguna otra esquina. Cuán frecuentes sus malentendidos, cuán ávidos están de matarse los unos a los otros, cómo de fervientes son sus odios. Nuestras posturas, nuestra imaginada importancia, la ilusión de que ocupamos una posición privilegiada en el Universo... Todo eso es desafiado por este punto de luz pálida. Nuestro planeta es un solitario grano en la gran y envolvente penumbra cósmica. En nuestra oscuridad —en toda esta vastedad—, no hay ni un indicio de que vaya a llegar ayuda desde algún otro lugar para salvarnos de nosotros mismos.
La Tierra es el único mundo conocido hasta ahora que alberga vida. No hay ningún otro lugar, al menos en el futuro próximo, al cual nuestra especie pudiera migrar. Visitar, sí. Colonizar, aún no. Nos guste o no, por el momento la Tierra es donde tenemos que quedarnos. Se ha dicho que la astronomía es una experiencia de humildad, y formadora del carácter. Tal vez no hay mejor demostración de la locura de la soberbia humana que esta distante imagen de nuestro minúsculo mundo. Para mí, subraya nuestra responsabilidad de tratarnos los unos a los otros más amable y compasivamente, y de preservar y querer ese punto azul pálido, el único hogar que siempre hemos conocido".
dilluns, 2 de març del 2015
Un déu anomenat Natura
A vegades crec sentir el silenci, crec veure el vent abraçant els arbres, veure ballar la neu entre les valls, sentir l'eco de les flors preparant l'explosió primaverenca.
A vegades, només a vegades, crec que començo a entendre quin és el remolc de la vida. Ara veig que d'allò que la majoria i d'altres religions n'anomenen "déu", jo sempre n'he anomenat natura. Un concepte que m'enamora pel fet de fer l'esforç d'anar més enllà de l'egocentrisme humà.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
