Les
plantes i els arbres poden semblar éssers passius en el nostre entorn, però en
realitat tenen un paper increïble en el manteniment de la vida a
la terra. És simple, sense les plantes no existiríem.
Aquestes fascinants formes de vida
van ser les creadores de la vida oxigen-dependent (aeròbica), permetent que
altres formes complexes de vida, com nosaltres mateixos i d’altres animals,
poguessin viure. La fotosíntesi, que literalment
significa “síntesi de la llum”, és una reacció extraordinària la qual en termes senzills la podem catalogar com el millor regal de les plantes cap a nosaltres, i del qual n’hem de ser molt conscients i estar-ne
molt agraïts. Un regal en forma d’oxigen i que, observant de ben a prop el nostre
cos també podrem veure com nosaltres portem incorporat aquest element en
cada una de les cèl·lules del nostre cos. La única cosa que
ens separa de les plantes, i de totes les altres formes de vida, és un
egocentrisme creat per nosaltres mateixos.
![]() |
| Photo from Lifetime2Grow.com |
Un
cop entenem el rol imprescindible de les plantes, entenem també fins a quin
punt ens han estat ajudant a viure i evolucionar en aquest planeta. Potser és
hora de que mirem a les altres formes de vida amb uns ulls diferents dels que
ho hem fet fins ara. Apedaçar amb asfalt zones que eren verdes i tallar boscos, entre d'altres coses, és quelcom que s'ha de meditar molt abans de fer-les.
Perquè ens creiem la gran mentida de que som el centre del món? Ni tant sols sabem quin és el significat d'evolucionar...

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada