La manera en que cadascú de nosaltres percep les altres formes de vida es pot interpretar com l'examen d'empatia més important, però a la vegada, el que té més suspesos de la història. Però estàs de sort! és una prova que podem tornar a fer un i altre vegada perquè no necessites que ningú t'examini, tu ets el professor i l'alumne a la vegada.
Aquells que aconsegueixen superar aquest examen no obtindran un certificat ni diploma, sinó quelcom molt més important que va més enllà del materialisme humà; el respecte per la vida. El respecte per totes les formes de vida no es pot vendre ni comprar, ni tant sols explicar amb paraules... El que si que es pot és experimentar a cada moment. És flairant l'aire fresc de les muntanyes o aquell tant humit que ve del mar, és tocant les fulles i l'escorça d'aquell arbre que fa dies que et vol conèixer, és mirant als ulls d'aquell pardal que et desperta al matí amb la mateixa mirada amigable en que ho fa ell, és assaborint la multitud de fruites de temporada que ens regala aquesta terra tant fèrtil que tenim al nostre país, és escoltant el cant del vent que frega amb les fines agulles dels pins mentre el sol s'amaga... i mil, milions de coses més que pots trobar a cada instant. Aquests són els regals de la vida a la terra, i si ara som aquí, potser que comencem a gaudir-los al 100%, a cuidar-los per cuidar-nos, a estimar-los per estimar-te.
![]() |
| photo: elplacerdelinstante.wordpress.com |

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada